Veelgestelde vragen

Bestellen

Via onze website kun je 7 dagen per week, 24 uur per dag, kaarten reserveren. Je betaalt snel en veilig met iDeal via jouw eigen bank en je print de e-tickets zelf uit of laat ze zien op je telefoon.

De Podium Cadeaukaart is online te verzilveren. Kies tijdens het betaalproces voor de optie ‘PCK Online’.

Wil je liever een echt gedrukt kaartje thuis? Dat kan, je betaalt dan per bestelling € 1,50 administratie- en verzendkosten.

Tijdens de openingstijden van Cultura kun je bij de balie kaarten kopen en contant of met pin betalen. Ook zijn de Podium Cadeaukaart en de VVV-cadeaukaart bij ons te besteden.

Het reserveren van een plaats in de zaal kan telefonisch tijdens de openingstijden van de klantenservice. Zorg wel dat je de kaarten tot uiterlijk een half uur voordat de voorstelling of film begint afhaalt.

Jazeker! Als je jonger bent dan 25 jaar mag je voor slechts €10,- naar de leukste voorstellingen. Dit is inclusief een kopje koffie of thee vooraf en een drankje na afloop.

Hoe werkt het precies? Even alles op een rij:

  • Je bent jonger dan 25 jaar
  • De voorstelling is niet uitverkocht
  • Een week voor de voorstelling kost een kaartje 10 euro. Wacht dus nog even met bestellen als je gebruik wilt maken van de jongerenkorting.

Heb jij een CJP Cultuurkaart? Ook dan krijg je korting op onze voorstellingen. Toon jouw CJP-kaart bij onze kassa en koop een theaterticket met korting.

Die vind je hier.

Bezoek

Je kunt achter Cultura op het Kuiperplein parkeren. Het is daar gratis na 18.00 uur en op zon- en feestdagen. Een andere optie is de betaalde parkeergarage Q-Park Markt aan de Brouwerstraat 21a.

Cultura is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf station Ede-Wageningen kun je verschillende stadsbussen nemen. Die brengen je in ongeveer tien minuten naar het centrum van Ede. Welke bushalte je moet hebben, hangt af van de buslijn. Kom je aan op station Ede Centrum? Dan hoef je maar twee minuutjes te lopen.

Cultura heeft een ringleidingsysteem. In het middengedeelte van de zaal werkt het systeem optimaal.

Ja, Cultura is toegankelijk voor mensen met een rolstoel. Er is een lift naar de theaterzaal. In de zaal zijn een beperkt aantal rolstoelplaatsen beschikbaar. Op de begane grond is een speciaal toilet en naast het gebouw zijn enkele parkeerplaatsen voor rolstoelgebruikers. Reservering van rolstoelplaatsen is mogelijk bij de theaterkassa.

Voorstelling

Dat wisselt. Een paar dagen voor de voorstelling ontvang je onze servicemail. Hierin wordt vermeld of er een pauze is en hoe laat de voorstelling naar verwachting is afgelopen. Pauze- en eindtijden zijn onder voorbehoud.

Helaas is het niet toegestaan om tijdens een voorstelling of concert foto’s of andere opnames te maken. Dit is storend voor de artiesten op het podium en voor het publiek. Bij sommige voorstellingen is een fotograaf van Cultura of de artiest zelf aanwezig. De fotograaf zorgt ervoor dat hij of zij geen overlast is voor het publiek of de artiest.

Om de ervaring voor zowel de artiesten als het publiek zo aangenaam mogelijk te maken, vragen we je vriendelijk om de zaal niet meer te betreden nadat de voorstelling is begonnen – zelfs als je een geldig plaatsbewijs hebt. Als er een pauze is, ben je natuurlijk van harte welkom om op dat moment de zaal binnen te gaan. We waarderen je begrip, want ons doel is om voor iedereen een geweldige tijd te garanderen!

Als de voorstelling waarvoor je kaartjes hebt gekocht wordt afgelast, ontvang je het aankoopbedrag retour. Je ontvang van ons meer informatie op het e-mailadres waarmee je de kaarten hebt gekocht.